Gør dig klar til Prime Day på Amazon:
Sådan kan du få succes som sælger
HVAD ER
AMAZON PRIME DAY?
Amazon Prime Day er en shoppingbegivenhed, der finder sted hvert år og tilbyder eksklusive tilbud og rabatter til Amazon Prime-medlemmer. Det er en mulighed for sælgere, at øge Amazon aktiviteterne og synligheden ved, at drage fordel af den øgede trafik og efterspørgsel på platformen.
Som sælger kan du bruge denne begivenhed til din fordel ved, at tilbyde særlige kampagner eller rabatter, oprette målrettede kampagner og sikre, at dine produkter er velassorterede.
Med de rigtige strategier på plads kan du få Amazon Prime Day til, at fungere for dig og maksimere dit overskud fra denne årlige shopping-begivenhed.
STRATEGIER TIL AT FORBEREDE SIG TIL
AMAZON PRIME DAY OG MAKSIMERE DIN OMSÆTNING
For at få mest muligt ud af denne begivenhed, skal du forberede dig i god tid og her er nogle input til, hvad du med fordel kan gøre.
1. Gør dine produkter synlige på Prime Day med ’Ships free with Prime’
En metode der mindsker din marketing omkostning. For at øge synligheden anvendes Amazon lager og logistik løsning (FBA) og dine produkter bliver listet på Amazon menupunktet ‘Ships Free with Prime’.
Menuen indeholder liste over produkter, der sendes gratis til kunder med et Prime-medlemskab. Hvis dit produkt ikke sendes gratis til medlemmer, vil det blive vist i de almindelige kategorisøgelister på Amazon.
2. Øg din kategori rangering forud for Prime Day
En metode til at få et forspring. Start i god tid med at øge dit markedsføringstryk og vind rangering fra dine konkurrenter. Produkterne fremhæves yderligere af algoritmen og får dermed mere organisk visning.
Perioden du bør starte afhænger af kategorien, dine konkurrenter og budgettet.
KENDE ALLE
AMAZON INDSIGTERNE
Tilmeld dig SUBSTANT’s nyhedsbrev:
3. Udnyt brummer omkring Prime Day
En effektiv strategi er at starte med at oprette en dedikeret kampagne for Prime Day på dine sociale mediekanaler. Dette kan inkludere at skrive indlæg om dine Prime Day-tilbud og rabatter, og dele billeder og videoer af dine produkter.
Det er også en god idé at samarbejde med influencers og bloggere på sociale medier for, at promovere dine produkter og tilbud.
Endelig er det vigtigt at opdatere dine sociale medieprofiler med oplysninger om Prime Day-tilbud og rabatter, så kunderne ved, hvad de kan forvente, når de besøger din Amazon-butik.
Dette kan også hjælpe med at skabe en følelse af spænding og forventning omkring dine produkter og tilbud.
Du kan bruge kampagnekoder til alle aktiviteter på de sociale medier i forbindelse med Prime Day.
4. Udnyt Amazon-specifikke søgetermer
Perioden før, under og efter Prime Day har andre søgninger end søgningerne henover året. Du kan udnytte hvis folk søger efter en kategori, brand eller en type varer indenfor en bestemt periode ved, at analysere tidligere aktivitetsdage.
Når du har analyseret og lagt en søgeordsstrategi implementer den på dine produktlistings og brand store, og Amazon vil lede kunderne din vej.
KREATIVE MÅDER AT SKILLE SIG UD
FRA KONKURRENCEN UNDER PRIME DAY
1. Tilbyd rabatter, kuponer, tilbud og deals
Rabatter er en af de mest populære incitamenter for kunder til at købe under Prime Day. Ved at tilbyde rabatter på dine produkter, kan du skabe en følelse af værdi for kunden og give dem en god grund til at købe hos dig frem for konkurrenterne.
Kuponer kan også være en effektiv måde at tiltrække kunder på. Kuponer giver kunderne en ekstra besparelse udover den allerede rabatterede pris og kan skabe en følelse af eksklusivitet. Dette kan hjælpe med at øge kundeloyaliteten og opbygge et godt omdømme for din butik.
Har du kvalificerede produkter til Deals – Lightning Deals – Deal of the Week – Top Deals – eller andre typer, kan du få dine produkter fremhævet af Amazon alt efter Deal type. Kunderne og Amazon algoritmen kan se du har tidsbegrænsede tilbud specifikt for Prime Day. Dine produkter vises ved søgning på disse Deals og jo højere du kvalificeres fremhæver Amazon dit produkt i menuer, på bannere og ligefrem på TV, men så skal du have bestseller i hovedkategorien.
Endelig kan tilbud som køb-en-få-en-gratis eller bundt-tilbud også hjælpe med at tiltrække kunder under Prime Day.
Disse tilbud giver kunderne mulighed for at spare penge på flere produkter på én gang og kan skabe en følelse af værdi og tilfredshed.
2. Opret brugerdefineret indhold for at fremvise rabatter
En anden måde, hvorpå du kan differentiere dit salg fra konkurrenterne, er ved at skabe tilpasset indhold, der viser de rabatter, du tilbyder.
For eksempel, hvis du sælger fitness-trackere, så opret indhold, der fremhæver, hvordan en fitness-tracker vil hjælpe folk med at blive sunde denne sommer og smide nogle kilo i processen. Du kan også oprette unikke produktsider med information om, hvad hvert produkt kan, og hvorfor det er værd at købe under Prime Day.
3. Arbejd med Amazon skaber eksklusive kampagner
Prime Day er en global begivenhed, så det kan være svært at holde trit med alle dine andre aktiviteter. Hvis du kæmper for at holde styr på alt, så kan du oprette kampagner knyttet til dine produkter i samarbejde med Amazon Marketing. Med Amazons hjælp og support får du adgang til kampagner, der hjælper dit brand til at skille sig ud.
At få hjælp til din Amazon-virksomhed under Prime Day er afgørende, hvis du vil maksimere din forretning. Der er værdifulde råd at hente om, hvordan du optimerer dine produktlister, opretter effektive annoncer og administrerer kampagner.
Vi kan også hjælpe dig med at holde dig på toppen af trends og identificere nye muligheder for vækst.
Ved at drage fordel af professionel assistance kan du sikre, at din Amazon-forretning er godt forberedt til Prime Day og sørge for, at du får mest muligt ud af denne særlige shoppingbegivenhed.
Bliv klar til Prime Day med SUBSTANT!