UDFORDRING

Amazon ny salgskanal

GOSH Copenhagen ønskede online udvidelse af brand- & produkttilstedeværelsen i Tyskland. 

GOSH Copenhagen havde og har stadig et bredt kosmetik sortiment med mange fysiske- og onlineforhandlere, men udfordringen var at forhandlerne udbød en mindre andel af sortimentet og annonceringen på digitale medier ikke var på det ønskede niveau ift. GOSH Copenhagen’s egenopfattelse af brandets markedspotentiale. 

Substant (Tidligere Valuezon Nordic)  og GOSH Copenhagen besluttede at Amazon var det stærkeste online medie i Tyskland med den største online-markedsandel, bredeste tilstedeværelse og højeste tryghedsscore hos de tyske forbrugere.

KUNDE

GOSH Copenhagen

INDUSTRI

Kosmetik

168 %

vækst

+ 40000

ordrer

107 mio.

eksponeringer

LØSNINGEN

Amazon Brand- & Produktets tilstedeværelse go-to-market strategi

Substant og GOSH Copenhagen blev enige om en Amazon go-to-market strategi for at øge tilstedeværelsen af et bredt sortiment på Amazon velvidende, at forhandlere allerede solgte en del af sortimentet på Amazon og der ville opstå konkurrence om BuyBox’en.  Hovedformålet var at vinde markedsandele på det tyske marked og dermed styrke GOSH Copenhagen brandet.  Nogle af de elementer vores teams af analyse-, indhold-, kampagne-, data- og forretningsspecialister har foretaget:    

– Kategori-analyser af potentialer, konkurrenter og eksisterende GOSH Copenhagen sælgere

  – Keyword-analyser og udarbejdelse af Keyword strategi 

  – Titler, bullets og produktbeskrivelser med SEO og emotionelle triggers

  – Image briefings baseret på vores eyetracker viden

  – Brand univers elementerne Brand Story, A+ Content & Brand Store

  – Salgsaktiviter med kuponrabatter, deals, discounts og Subscribe & Save    

  – Bredt kampagne perspektiv med produkt-, display-, brand- og videokampagner

  – Monitorering med Valuezon’s MS PowerBI Dashboard

I løbet af perioden udviklede Substant og GOSH Copenhagen SMU-produkter, som GOSH Copenhagen er eneforhandler af på Amazon og dermed undgår BuyBox udfordringen.

RESULTATER

+40.000 ordrer og +107 mio. eksponeringer med tilstedeværelse på Amazon Tyskland. 

Substant og GOSH Copenhagen arbejder målrettet med opbygningen af fundamentet for Amazon forretningen og gennegår hver 14. dag resultaterne og justerer taktiske tiltag baseret på data og kommende sæsoner, events og produktnyheder. Substant og GOSH Copenhagen fokuserer på prisniveauer med mindst mulig konkurrence med egne forhandlere om BuyBox og løbende tilpasset sortiment og lagermængden. Vi måler ligeledes ugentligt på den ønskede dækningsgrad, således det sikres at det budgetterede dækningsbidrag overholdes:

  – Gns. Vækst pr. Kvartal på 30%

  – Acquisition cost pr. kunde på gennemsnitligt kun €3,22

  – Dækningsgrad optimeret med 416% siden introduktionsperioden

  – 107 mio. gange er tyske forbrugere blevet disponeret for GOSH Copenhagen brandet

Resultaterne viser, at Amazon er en stærk platform til Brand building med mulighed for, at tilbyde forbrugerne et bredere produktsortiment end de finder i øvrige salgskanaler og til en attraktiv investering i, at få nye kunder.

KUNDEN

GOSH Copenhagen

GOSH Copenhagen er en innovativ dansk virksomhed, der producerer dufte, makeup- og kropsplejeprodukter. GOSH Copenhagen blev grundlagt i 1945 af Einar Tjellesen og er fortsat i familiens ejerskab, oprindeligt en medicinalvirksomhed, men produktionen blev hurtigt udvidet til kosmetikindustrien.

Produkterne fra GOSH Copenhagen sælges i dag i mere end 80 lande i hele verden. GOSH Copenhagen har valgt, at produktudvikling og distribution skal foregå fra hovedkontoret og fabrikken i Danmark.

På denne måde sikrer GOSH Copenhagen, at alle produkter under mærket GOSH Copenhagen afspejler virksomhedens identitet og værdier. I dag, produceres 70% af produkterne i Danmark og 30% i Europa.