At udvide din Amazon forretning til nye markeder er det næste skridt på din vej mod at udvide din forretning på Amazon.
Men hvordan navigerer du i de mange aspekter af en sådan udvidelse?
Vi tager dig gennem de vigtigste overvejelser og skridt du skal tage for at sikre, at din ekspansion bliver en succes.
Hvorfor du bør overveje at bevæge dig ind på et nyt marked
At nå toppen på et Amazon-marked er en stor bedrift, men hvad gør man, når væksten begynder at stagnere, og de sidste kunder er svære at nå? Det er her, man skal overveje at udvide til nye markeder. Men først er det vigtigt at forstå, hvorfor det ofte er mere fordelagtigt at søge nye muligheder frem for, at blive ved med at presse på i det eksisterende marked.
Jagten på de sidste kunder kan være dyr
Strategiske overvejelser En anden ting, du bør tænke på er alternativomkostninger. Mens du bruger dine ressourcer på af jagte de sidste 10-20 %, går du glip af andre muligheder.
Et andet marked kunne tilbyde lettere vækst og højere fortjeneste, og du ville ikke engang vide det, fordi du er for fokuseret på det marked, du befinder dig på.
Find din Amazon-model
Din virksomheds backend-system
Forbered lanceringen på det næste marked
Ekstern forberedelse
1. Markedsanalyse
2. Overholdelse af regler og bestemmelser
Vi giver dig også 2 andre relevante links:
1. Amazon’s Manage Your Compliance Dashboard – Dette dashboard samler styringen af sikkerhed og lovkrav på et sted og hjælper sælgerne med at forstå og håndtere compliance.
2. Amazon Seller Central – Compliance Checklist and Useful Resources – Her kan sælgere finde en tjekliste til overholdelse og yderligere ressourcer relateret til forbudte produkter og nødvendige overensstemmelser for at liste produkter på Amazon.
Det næste skridt i din ekspansionsproces er at fokusere på intern forberedelse. Det er her, du skal optimere din nuværende Amazon forretning til det nye marked.
1. Optimering af nuværende produktlister
Forbedret kategorirangering på det nuværende marked:
Arbejd målrettet med SEO for at forbedre dine produkters synlighed på Amazon. Overvej at optimere dine produktbeskrivelser med relevante keywords, der kan hjælpe med at forbedre din rangering i kategorien på det nuværende marked.
2. Tilpasning af produktlistninger og brandelementer
* Eksempel: ”Omkring 42 procent af italienerne har en have, mens en mindre andel har en grønsagshave. Faktisk er havearbejde en af de mest almindelige aktiviteter, som italienerne foretager sig, når de tilbringer tid derhjemme, med en lidt højere popularitet blandt kvinder end mænd”
– Det betyder, at hvis du sælger stolen på billedet, bør du overveje at lave stemningsbilleder, der imødekommer italienernes forkærlighed for at have mange planter i deres hjem, og som afviger fra din standard nordiske, minimalistiske stil.
Kilde: Statista
Du har nu den viden, du skal bruge for at tage de første skridt mod det næste niveau i din Amazon forretning.
Med den rette forberedelse og indsigt kan du ikke bare undgå fejl, men også finde nye veje til succes.
Så er du klar til at tage din Amazon-forretning til det næste niveau?
Vi er her for at hjælpe dig, og svare på alle yderligere spørgsmål, du kunne have.
VIL DU KENDE ALLE
AMAZON INDSIGTERNE?
Så tilmeld dig SUBSTANT’s nyhedsbrev: