CONTENT
TEKSTUELLE
ELEMENTER
For at maksimere synlighed og konverteringer på Amazon, er det vigtigt at dine titler, bullet points og produktbeskrivelser er optimerede.
Her er nogle nøglepunkter du med fordel kan anvende:
TITLER
BULLET POINTS
PRODUKTBESKRIVELSER
PRODUKT
BILLEDER
Optimér dine produktbilleder med disse essentielle krav og anbefalinger.
Billedstørrelse:
Billedformat:
Baggrund:
MAIN IMAGE
OP TIL 9 BILLEDER
PRODUKT
VIDEOER
Brugen af produktvideoer på Amazon kan forbedre dine salgsresultater og kundetilfredshed.
Her er de vigtigste fordele ved at inkludere videoer i dine produktlister:
PRODUKT
FEATURES
PRODUKT
ANMEDELSER
Produktanmeldelser spiller en afgørende rolle i at opbygge troværdighed og øge salget på Amazon.
AMAZON
VINE PROGRAM
Vine-programmet genererer kvalitetsanmeldelser fra betroede anmeldere på Amazon.
RABATTER
&TILBUD
Rabatter og tilbud skaber en følelse af værdi og urgency hos kunderne, hvilket kan øge konverteringsraterne og salget.
Amazon tilbyder forskellige muligheder som coupons, deals, discounts og promotions, som sælgere kan bruge til at fremme deres produkter og tiltrække flere kunder.
COUPONS/VOUCHERS
DEALS
PROMOTIONS
DISCOUNTS
SUBSCRIBE
& SAVE
Amazon’s “Subscribe & Save” er et program, der giver dig mulighed for at tilbyde kunderne tilbagevendende leveringer af dine produkter med en rabat.
Dette øger ikke kun bekvemmeligheden for dine kunder, men også loyaliteten og genkøbsraterne.
LOGISTIK
MODEL
Når du skal vælge en logistikmodel for dine produkter på Amazon, er det vigtigt at overveje, hvilken model der bedst passer til dine behov og mål. De mest almindelige logistikmodeller er Fulfillment by Amazon (FBA), Fulfilled by Merchant (FBM), og en hybridmodel, som kombinerer elementer fra begge.
Fulfillment by Amazon (FBA)
Fulfilled by Merchant (FBM)
Hybrid Model
FAQ
God søgeordsanalyser og SEO optimerede tekster
SEO optimeret med long tail og konverterende til klik
Handler om SEO så dine produkter findes og herefter konverterer til salg
Ja, både manuelt pr. marked eller auto oversat af Amazon via internationalt salg services
Du skal anvende nationale sprog
Søgeord hænger sammen med din søgeordsstrategi, målgruppe, USP’er og dit marketing budget
Brug et 3-parts værktøj der crawler Amazon trafik, vurder dine konkurrenter og søgevolumen
Minimum 6 hvis du har en produktvideo, men gerne flere
Ja, Amazon har regler og guideline for alt og dermed også produktbilleder
Ja, videoer konverterer godt
Fremhæver USP’er, anvendelse og frembringer en følelse og dækker et konkret behov
Afhænger af marked, kategori og brand rettigheder, men ofte op til 3 produktvideoer