SUPPORT
ERFARING &
EKSPERTISE
Ring og fortæl
+45 20 23 70 90
Send en mail
Spørg support
Book et møde
Tøv ikke med at tage kontakt. Her hjælpes virksomheder dagligt med at opnå succes på Amazon – er du klar til DIN rejse?
NYSGERRIG?
UDFORSK!
Dyk ned i vores FAQ for svar på de spørgsmål, vi ofte møder fra kunder.
Ja, ved anvendelse af et 3-parts værktøj
Lav en produktstrategi, potentiale analyse og enhedskalkulation og saml det i en business case
Du skal inviteres af Amazon
Du bør kende og forhandle dine vilkår, og kan være en god ide hvis du har de rette betingelser
Lav en analyse af søgeord trafik, salg i kategorien og vurder din markedsposition
Afhænger af en markedsanalyse og produktkalkulation
Kommer an flere faktorer så som pris, logistik, markedsføring
Krav som EU stiller til dig som sælger eller Amazon som markedsplads
Vi anbefaler at starte smalt med fx 3-5 produkter på 1 Amazon marked
Kommer an på dine produkter, men USA, Tyskland og UK er de største markeder
Når dine produkter er stabilt sælgende og i vækst
Når du har styr på første marked og analyseret dig frem til potentiale
Lav nye produktkalkulationer, hav styr på logistikken, produktforsikring, salgsskat og vær klar til konkurrence
Mest søgte webshop og i vækst
Har været mange bud og dansk sprogversion er nu mulig på amazon.de
Omkring 18 lande og Amazon åbner jævnligt nye
Ja, du kan vælge flere lande og dermed sælge til det meste af verden fra forskellige Amazon Stores
Du kan komme i gang for helt ned til kr. 50.000
I flere lande er Amazon foretrukket af forbrugerne som mest trygge webshop grundet Amazons forbrugerfokus
Forhandlere kan som de fleste ikke lide konkurrence, men det drejer sig om for brand ownere at være tilstede hvor forbrugerne er
Der er forskellige muligheder alt efter hvordan du vil tilgå dine forhandlere på Amazon
Det kan et uforpligtende møde afdække
Ca. €40 pr. måned og en masse dokumenter der skal bevise din virksomhed og ansvarliges rigtighed
Bestemt ikke og du kan købe både biler og Bang & Olufsen på Amazon
En del i starten og ellers skal du sørge for disponering, bogholderi samt salg og marketing
Salgskanaler har alle deres områder at holde fokus på og Amazon compliance er det mest krævende
God søgeordsanalyser og SEO optimerede tekster
SEO optimeret med long tail og konverterende til klik
Handler om SEO så dine produkter findes og herefter konverterer til salg
Ja, både manuelt pr. marked eller auto oversat af Amazon via internationalt salg services
Du skal anvende nationale sprog
Søgeord hænger sammen med din søgeordsstrategi, målgruppe, USP’er og dit marketing budget
Brug et 3-parts værktøj der crawler Amazon trafik, vurder dine konkurrenter og søgevolumen
Minimum 6 hvis du har en produktvideo, men gerne flere
Ja, Amazon har regler og guideline for alt og dermed også produktbilleder
Ja, videoer konverterer godt
Fremhæver USP’er, anvendelse og frembringer en følelse og dækker et konkret behov
Afhænger af marked, kategori og brand rettigheder, men ofte op til 3 produktvideoer
Brand Store fungerer som en webshop til branding og salg af dine produkter
Anvend Brand Story, A+/A+ Premium, rand Store og visuelle display-/brand kampagner
Miljø venlig mærke dine produkter kan få hvis det besidder minimum 1 af flere typer miljø-certifikater
Ja, men kæver dokumentation og specielt i titler og A+ er Amazon sensitive ift. dokumentation
Din mulighed for, at dele din virksomhedshistorie, -værdier mv og underbygge jeres brand loyalitet
Underbygger dine produktlistings med brand elementer og øger din konvertering til salg
Som sælger, ved at have både Brand Story og A+ indhold, kvalificerer dig til A+ Premium
Er du brand owner har du denne mulighed
Nej, det tillader Amazon ikke
Du kan anvende Vine-programmet og købe anmeldelser samt opfordre dine kunder til, at give anmeldelser gennem Amazon
Som Brand owner kan du deltage i forskellige programmer samt anmelde misbrugere gennem Brand Registry
Det afhænger af konkurrencesituationen, din strategi, antal produkter og markeder
Ja, understøt endelig trafikken med andre medier og track den gerne
Ja, med attribution koder på dine eksterne medier kan du tracke trafikken ind på Amazon
Overordnet kan du lave produkt-, display- og brandkampagner
En særlig form for Display kampagner på og udenfor Amazon til top-funnel og retargeting. Kræver en DSP-konto
Pay Per Click som er den primære kampagne form på Amazon
Som en salgstragt der skaber trafik som skal konvertere til salg
Ja, med Amazon Audience kan du markedsføre dine produkter mod bestemte segmenters købsadfærd
Når du lister et nyt produkt hjælper Amazon dit produkt frem de første 2-3 måneder
Abonnementsordning Amazon tilbyder forbrugerne på produkter der er kvalificeret hertil
I de fleste tilfælde ja. Læg dog en strategi før, under og efter samt hvad du vil opnå med deltagelsen
Snak med din marketing kontakt hos Amazon eller et Amazon bureau
Ja, med Sponsord Display annoncer
Ja, både for influensernes følgere og til beregning af eventuel kick-back til influenceren
Kan være svært at beregne og vi anvender derfor et 3.-parts værktøj der beregner det for dig
Amazon deler utroligt meget data, hvilke gør databaserede beslutninger mulige på mange fronter og niveauer
Forbrugerdata, hvor dine penge investeres bedst, hvad der konverterer til salg mv.
Du kan beregne dette gennem rapporter fra Amazon eller lade et 3.-parts værktøj gøre det for dig
Typisk på logistik, optimering af kampagner, forbedre organisk salg samt øge prispunkter og basket size
Du kan se hvilket postnummer dine kunders Amazon konto er tilknyttet og dermed mappe dine kunder geografisk
Ja, gennem business reports kan du indsamle disse data eller lade et 3-parts værktøj gøre det for dig
I Brand menuen finde du disse data
Ja, med løbende analyser af søgeordstrends, salgstrends for kategorien, antallet af konkurrenter og udviklingen i Kost Per Klik
Enten ved manuelt at tilgå dine produkters kategorier og aflæse rangeringen eller ved at anvende et 3.parts værktøj
Det afhænger af kategoriens konkurrence. Kategorier med højeste andel af salg fra markedsføring er elektronik, legetøj og gaming
Der findes mange på markedet og afhænger af hvad du ønsker at indsamle og hvordan du vil anvende data
Nærlæs beskederne fra Amazon og kontroller, at dokumenterne indeholder alt hvad Amazon forespørger
Typisk mangler der et kreditkort tilknyttet kampagne modulet eller du har ikke BuyBox’en
Kontroller dine bankindstillinger eller i Account Health om der er nogle beskeder du har misset
Kontroller dine momsindstillinger samt om du har besked i performance notifikationer om problemer med dine momsoplysninger
Kontroller dine FBA-indstillinger under settings for mulige andre landes åbenhed
Kontroller dine modtagne momsoplysninger fra pågældende landes skattemyndigheder og kontroller, at de stemmer med det oplyste til Amazon
Forfølg afvigelsen under shipment ved at upload dokumentation for mængder og fragtbrev
Dokumenter det fremsendte inkl. fragtbrev og afvent Amazons undersøgelse. Kan tage uger og finder Amazon ikke produkterne refunderes du det tabte
Ja, og Amazon refunderer også tabt avance
Kontroller dine indstillinger for returnering. Du kan typisk godt få dine produkter returneret, men kan kræve en adresse i landet du sælger i
Åbn en case eller forsøg med en flat-file upload
Du kan kun anvende Europæisk udstedte trademark/varemærke eller fra et nationalt register, hvor Amazon har en Amazon Store
Kontroller dokumenterne og sikre at de indeholder det forespurgte, er på rette sprog og er letlæselige for robotten
De kan købe af dine forhandlere eller kan være partier du via indstillinger har tilladt Amazon at købe af dig
Vi har nogle guides til dette og kan også hjælpe på et møde
Hvis ikke indtægter, udgifter og udbetalinger bogføres løbende kan det være en stor opgave at afstemme
Kræver en indsigt her i, hvor der kigges på trafik, klik og salg samt om det kommer fra organiske søgninger eller via dine kampagner
Skab trafik og salg ved at tilføje kuponrabatter, discount, sænke prisen og øg din markedsføring
Åben en ny case og vær meget specifik omkring hvad du ønsker Amazon skal løse for dig. Husk der er mennesker i den anden ende