SUPPORT
SERVICE

Amazon er en kæmpe tech-virksomhed, og det er vigtigt at forstå opbygningen af Amazon for at løse udfordringerne med platformen.

Amazon er organisatorisk og juridisk opdelt i flere enheder på grund af lovgivning i stiftelseslandet USA samt de kontinenter, hvor Amazon opererer.
 
I praksis betyder det, at Amazons markedspladser fungerer under forskellige landes lovgivning, og at informationer om forbrugere, sælgere og varer ikke må flyde mellem Amazon-markeder og -selskaber.
 
Rækkefølge, konkretisering, dokumentation, indsigt og vedholdenhed er derfor også nøgleord for at få dine ting igennem på Amazon.
substant support service

ERFARING &
EKSPERTISE

ERFARING &
EKSPERTISE

Som Amazon-bureau er der opbygget mange års erfaring med håndtering af Amazon-cases (Tickets) inden for compliance, nedlukkede konti, overdragelse af konti ved salg eller konkurs, spærrede konti, inaktive produkter, brand problemer, manglende udbetalinger osv.
 
Nogle sager kan løses hurtigt, mens andre tager længere tid afhængig af kompleksiteten, levering af dokumentation og Amazons samarbejdsvillighed.

Ring og fortæl

+45 20 23 70 90

Send en mail

hej@substant.dk

Spørg support

support@substant.dk

Book et møde

link til booking

Tøv ikke med at tage kontakt. Her hjælpes virksomheder dagligt med at opnå succes på Amazon – er du klar til DIN rejse?

NYSGERRIG?
UDFORSK!

NYSGERRIG?
UDFORSK!

Dyk ned i vores FAQ for svar på de spørgsmål, vi ofte møder fra kunder.

Lav en produktstrategi, potentiale analyse og enhedskalkulation og saml det i en business case

Du skal inviteres af Amazon

Du bør kende og forhandle dine vilkår, og kan være en god ide hvis du har de rette betingelser

Lav en analyse af søgeord trafik, salg i kategorien og vurder din markedsposition

Afhænger af en markedsanalyse og produktkalkulation

Kommer an flere faktorer så som pris, logistik, markedsføring

Krav som EU stiller til dig som sælger eller Amazon som markedsplads

Vi anbefaler at starte smalt med fx 3-5 produkter på 1 Amazon marked

Kommer an på dine produkter, men USA, Tyskland og UK er de største markeder

Når dine produkter er stabilt sælgende og i vækst

Når du har styr på første marked og analyseret dig frem til potentiale

Lav nye produktkalkulationer, hav styr på logistikken, produktforsikring, salgsskat og vær klar til konkurrence

Mest søgte webshop og i vækst

Har været mange bud og dansk sprogversion er nu mulig på amazon.de

Omkring 18 lande og Amazon åbner jævnligt nye

Ja, du kan vælge flere lande og dermed sælge til det meste af verden fra forskellige Amazon Stores

Du kan komme i gang for helt ned til kr. 50.000

I flere lande er Amazon foretrukket af forbrugerne som mest trygge webshop grundet Amazons forbrugerfokus

Forhandlere kan som de fleste ikke lide konkurrence, men det drejer sig om for brand ownere at være tilstede hvor forbrugerne er

Der er forskellige muligheder alt efter hvordan du vil tilgå dine forhandlere på Amazon

Det kan et uforpligtende møde afdække

Ca. €40 pr. måned og en masse dokumenter der skal bevise din virksomhed og ansvarliges rigtighed

Bestemt ikke og du kan købe både biler og Bang & Olufsen på Amazon

En del i starten og ellers skal du sørge for disponering, bogholderi samt salg og marketing

Salgskanaler har alle deres områder at holde fokus på og Amazon compliance er det mest krævende

God søgeordsanalyser og SEO optimerede tekster

SEO optimeret med long tail og konverterende til klik

Handler om SEO så dine produkter findes og herefter konverterer til salg

Ja, både manuelt pr. marked eller auto oversat af Amazon via internationalt salg services

Søgeord hænger sammen med din søgeordsstrategi, målgruppe, USP’er og dit marketing budget

Brug et 3-parts værktøj der crawler Amazon trafik, vurder dine konkurrenter og søgevolumen

Minimum 6 hvis du har en produktvideo, men gerne flere

Ja, Amazon har regler og guideline for alt og dermed også produktbilleder

Ja, videoer konverterer godt

Fremhæver USP’er, anvendelse og frembringer en følelse og dækker et konkret behov

Afhænger af marked, kategori og brand rettigheder, men ofte op til 3 produktvideoer

Brand Store fungerer som en webshop til branding og salg af dine produkter

Anvend Brand Story, A+/A+ Premium, rand Store og visuelle display-/brand kampagner

Miljø venlig mærke dine produkter kan få hvis det besidder minimum 1 af flere typer miljø-certifikater

Ja, men kæver dokumentation og specielt i titler og A+ er Amazon sensitive ift. dokumentation

Din mulighed for, at dele din virksomhedshistorie, -værdier mv og underbygge jeres brand loyalitet

Underbygger dine produktlistings med brand elementer og øger din konvertering til salg

Som sælger, ved at have både Brand Story og A+ indhold, kvalificerer dig til A+ Premium

Er du brand owner har du denne mulighed

Du kan anvende Vine-programmet og købe anmeldelser samt opfordre dine kunder til, at give anmeldelser gennem Amazon

Som Brand owner kan du deltage i forskellige programmer samt anmelde misbrugere gennem Brand Registry

Det afhænger af konkurrencesituationen, din strategi, antal produkter og markeder

Ja, understøt endelig trafikken med andre medier og track den gerne

Ja, med attribution koder på dine eksterne medier kan du tracke trafikken ind på Amazon

Overordnet kan du lave produkt-, display- og brandkampagner

En særlig form for Display kampagner på og udenfor Amazon til top-funnel og retargeting. Kræver en DSP-konto

Pay Per Click som er den primære kampagne form på Amazon

Som en salgstragt der skaber trafik som skal konvertere til salg

Ja, med Amazon Audience kan du markedsføre dine produkter mod bestemte segmenters købsadfærd

Når du lister et nyt produkt hjælper Amazon dit produkt frem de første 2-3 måneder

Abonnementsordning Amazon tilbyder forbrugerne på produkter der er kvalificeret hertil

I de fleste tilfælde ja. Læg dog en strategi før, under og efter samt hvad du vil opnå med deltagelsen

Snak med din marketing kontakt hos Amazon eller et Amazon bureau

Ja, med Sponsord Display annoncer

Ja, både for influensernes følgere og til beregning af eventuel kick-back til influenceren

Kan være svært at beregne og vi anvender derfor et 3.-parts værktøj der beregner det for dig

Amazon deler utroligt meget data, hvilke gør databaserede beslutninger mulige på mange fronter og niveauer

Forbrugerdata, hvor dine penge investeres bedst, hvad der konverterer til salg mv.

Du kan beregne dette gennem rapporter fra Amazon eller lade et 3.-parts værktøj gøre det for dig

Typisk på logistik, optimering af kampagner, forbedre organisk salg samt øge prispunkter og basket size

Du kan se hvilket postnummer dine kunders Amazon konto er tilknyttet og dermed mappe dine kunder geografisk

Ja, gennem business reports kan du indsamle disse data eller lade et 3-parts værktøj gøre det for dig

Ja, med løbende analyser af søgeordstrends, salgstrends for kategorien, antallet af konkurrenter og udviklingen i Kost Per Klik

Enten ved manuelt at tilgå dine produkters kategorier og aflæse rangeringen eller ved at anvende et 3.parts værktøj

Det afhænger af kategoriens konkurrence. Kategorier med højeste andel af salg fra markedsføring er elektronik, legetøj og gaming

Der findes mange på markedet og afhænger af hvad du ønsker at indsamle og hvordan du vil anvende data

Nærlæs beskederne fra Amazon og kontroller, at dokumenterne indeholder alt hvad Amazon forespørger

Typisk mangler der et kreditkort tilknyttet kampagne modulet eller du har ikke BuyBox’en

Kontroller dine bankindstillinger eller i Account Health om der er nogle beskeder du har misset

Kontroller dine momsindstillinger samt om du har besked i performance notifikationer om problemer med dine momsoplysninger

Kontroller dine FBA-indstillinger under settings for mulige andre landes åbenhed

Kontroller dine modtagne momsoplysninger fra pågældende landes skattemyndigheder og kontroller, at de stemmer med det oplyste til Amazon

Forfølg afvigelsen under shipment ved at upload dokumentation for mængder og fragtbrev

Dokumenter det fremsendte inkl. fragtbrev og afvent Amazons undersøgelse. Kan tage uger og finder Amazon ikke produkterne refunderes du det tabte

Ja, og Amazon refunderer også tabt avance

Kontroller dine indstillinger for returnering. Du kan typisk godt få dine produkter returneret, men kan kræve en adresse i landet du sælger i

Åbn en case eller forsøg med en flat-file upload

Du kan kun anvende Europæisk udstedte trademark/varemærke eller fra et nationalt register, hvor Amazon har en Amazon Store

Kontroller dokumenterne og sikre at de indeholder det forespurgte, er på rette sprog og er letlæselige for robotten

De kan købe af dine forhandlere eller kan være partier du via indstillinger har tilladt Amazon at købe af dig

Vi har nogle guides til dette og kan også hjælpe på et møde

Hvis ikke indtægter, udgifter og udbetalinger bogføres løbende kan det være en stor opgave at afstemme

Kræver en indsigt her i, hvor der kigges på trafik, klik og salg samt om det kommer fra organiske søgninger eller via dine kampagner

Skab trafik og salg ved at tilføje kuponrabatter, discount, sænke prisen og øg din markedsføring

Åben en ny case og vær meget specifik omkring hvad du ønsker Amazon skal løse for dig. Husk der er mennesker i den anden ende

FAQ

Nærlæs beskederne fra Amazon og kontroller, at dokumenterne indeholder alt hvad Amazon forespørger

Typisk mangler der et kreditkort tilknyttet kampagne modulet eller du har ikke BuyBox’en

Kontroller dine momsindstillinger samt om du har besked i performance notifikationer om problemer med dine momsoplysninger

Kontroller dine FBA-indstillinger under settings for mulige andre landes åbenhed

Ja, og Amazon refunderer også tabt avance

De kan købe af dine forhandlere eller kan være partier du via indstillinger har tilladt Amazon at købe af dig